12 Şubat 2010 Cuma

Bir devir kapanıyor ( Bir All-Star öncesi yazısı ... )



All-Star'a sayılı saatler kala , kendi kendime sorup duruyordum : '' Yahu benim ne derdim var ki içimde hiç bir heyecan yok , eskisi gibi geri sayım yapmıyorum , defalarca kadroları incelemiyorum , pazar gecesi için şimdiden zula yapmıyorum '' diye ... Eskisi gibi heves edememiştim All-Star'a , üstelik NBA'le tüm zaman kaosuna rağmen bu kadar içli dışlı olabilecek kadar ilgilendiğim bir sezonda ... Buna rağmen suçu kendimde aradım.

Maça 48 saat civarı zamanın kaldığı şu son bir kaç saat içerisinde maçla ilgili bir çok şey okuma fırsatım oldu. Şimdi anlıyorum ki yalnız değilim , hatta benim gibi düşünen insanların sayısı , All-Star'ı hevesle bekleyen azınlığın sayısını 2'ye 3'e katlayabilecek kadar fazla.

Korkarım benim gibi bir çok basketbolsever de , bir devrin kapanışına göz yumamayıp bu durumu hazmedemiyor. Bir çoğumuzun gözleri Vince Carter'ı ve onun muhteşem smaçlarını , T-Mac'in panyadan kendine attığı pasları smaçla bitirişini , Iverson'un akrobatik şovlarını , Shaquille O'Neal'ın binbir türlü şamatasını arıyor olacak muhtemelen. Bu saydığım dört isimden bu sezon itibarıyle en iyisinin 11.5 sayı 6.5 ribaund ortalamalı Shaquille O'Neal olduğunu söylesem , herhalde devrin neden değiştiği az çok anlaşılabilir. 15 sayı ortalamalı VC'yi saymıyorum , keza o yeni yeni toparlanıyor. T-Mac ve Iverson'un bu sezon çıktığı maç sayısını sormama gerek var mı ?



Yine de insan , ister istemez yabancılık çekiyor. Biraz da endişe ediyor haliyle. Tam 7 oyuncu var , kariyerinde ilk defa All-Star olacak olan. Hele ki bu isimler arasında , Al Horford gibi , Rajon Rondo gibi , Derrick Rose gibi eleştiriye açık isimler varken ... Artık bir All-Star klasiği haline gelen Shaquille O'Neal'ın ( ki hala yarın bir şekilde bir yerlerden olaya renk katacağını düşünüyorum ! ) , Doğu konferansında tüm istatistiklerde ilk 5te yer alabilmiş bir Lee'nin ( ki sonradan seçildi ) pas geçildiği bir organizasyona 13 sayı 10 ribaund ortalamalı bir Horford'un seçilmiş olmasına ben de şiddetle karşıyım. Hawks'ın başarısının hatrına iki All-Star'ı hakettiği kanısı var ise , ikincisi Josh Smith'dir arkadaş. Hem haketmiştir , hem de bir şov maçı için biçilmiş kaftandır. Ayrıca iyi takımdan iki oyuncu seçiliyorsa , neden Cavs'ten sadece Lebron seçilmiştir ? Shaq bu sezon kötü mü oynamaktadır , en azından Horford kadar olamamış mıdır ? Her şeyiyle All-Star'a uygun adam zaten. Performans kriteriniz ise , buyrun , Horford'u aratmaz. Yok , biz eğlencelik bir şeyler bakmıştık diyorsanız Shaq'ten ötesi yok ! Neyse ... Ray Allen varken Iverson'un ilk beşe bir şekilde yerleşmesine ne denli ateş püskürdüğümü zaten biliyorsunuz. Çok şükür hak yerini buldu da , Horford'un cirit attığı bir maçı Lee'nin kenardan izlemesini engelledi AI. Benim için T-Mac'in ilk beş çıkmasından hiç bir farkı olmazdı , gayet güzel oldu vesselam. Billups-Kaman-Lee üçlüsünden oluşan teselli-gönül alma seanslarının Shaquille O'Neal'la son bulmamış olmasına hala üzgünüm. Shaq'sız All-Star'ı kabullenmek çok zor olacak.



Daha fazla örneklemek istemiyorum. Çünkü araya ister istemez duygularımı ve düşüncelerimi katıyorum. Biliyorum ki bu satırları okuyan bir çok kimse benimle hemfikir olmayacak , özellikle bize basketbolu sevdiren ve bugünlerde yerlerini yeni bayrak taşıyıcılara devreden isimlerle oynanmış All-Star'ları fazla izleme şansı olmamış yeni nesil basketbolsever kardeşlerimize saçma bile gelebilir bu söylediklerim. Benim akranım arkadaşlar anlayacaklardır neden bahsettiğimi. Aaah ah , nerede o eski All-Star'lar ? :)

Bir devrin kapanışı , normal sezona ve tüm NBA'e yansıdığı gibi , All-Star'a da yansıyor haliyle. Evet , korkarım kabullenmek gerek. Artık Iverson , Carter , T-Mac , Shaq , Chris Webber , Steve Francis , Stephon Marbury , Ray Allen , Grant Hill, Gilbert Arensa ve hatta korkarım Shaquille O'Neal All-Star'da yoklar. NBA'in rutin gidişatında da ilerleyen yaşları , sınırlanan fiziksel özellikleri ve azalan sorumlulukları sebebiyle günden güne eriyip gidiyorlar. Nash , Kidd , Duncan , Garnett , Kobe gibi isimler de yavaş yavaş yerlerini yenilere bırakmaya gebe diğer isimler. Hatta bu isimlerden 1-2 tanesi son All-Star'ını oynuyor dahi olabilir.

Pazar geceki maç bize eskileri aratacak mı bilinmez , bu Derrick Rose , Lebron James , Kevin Durant , Rajon Rondo , Dwyane Wade , Joe Johnson , Carmelo Anthony , Deron Williams gibi yeni jenerasyon isimlerin bize izletecekleriyle doğrudan ilintili. Ancak şu gerçeği kabul etmeliyiz ki , bir devir tam anlamıyla kapanıyor. Artık onların olmadığı All-Star'ları izlemeye alışsak iyi ederiz. Çünkü onlar artık yoklar , tarihin , arşivlerimizin tozlu sayfalarında kaldı , o eski All-Star'lar ...

J.O'nun herşeyi berbat ettiği Jordan'lı All-Star'ı , herkesin kendi takımının formasını giydiği all-star günlerini , Kidd - K-Mart ikilisinin Nets döneminde beraber oynadıkları yıllarda All-Star'da yaptıkları inanılmaz alley-oop'ları , Vince Carter'ın maç içerisinde yaptığı , Slam Dunk yarışmasında 45-50 arası puan alabilecek kalitedeki smaçlarını , T-Mac'in klasikleştirdiği panyadan pas rutinini , Shaquille O'Neal'ın bizi kahkahalara boğuşunu unutmak mümkün mü ?

Umarım pazar gecesi Lebron James (MVP olacağım diye amiyane ve samimi bir tabirle tam anlamıyla içine edip bıraktığı All-Star maçı da unutulmazlardandır !) ve diğerleri , MVP seçilmek için her bulduğu topu potaya atmayıp sadece eğlenmek ve eğlendirmek amaçlı bir şeyler yapar da , biz de bu yeni devirden memnun şekilde devam ederiz yarım bıraktığımız uykularımıza.

Herkese şimdiden keyifli seyirler diliyorum.

Hiç yorum yok: