2 Şubat 2010 Salı

Arenas geri döndü




Blogun takipçileri ve beni tanıyanlar iyi bilirler ; Fanatik bir Gilbert Arenas hayranıyımdır. Basketbolda ve sosyal hayatta mantalitenin fizikten daha önemli olduğunu düşünen biri olarak , Gil benim için tam anlamıyla bir kahramandır , soyut düşüncelerimi üzerinde layıkıyla taşıyan somut bir kahramandır hem de.

Üst üste gelen bunca şeyden sonra Agent zero nihayet suskunluğunu bozmuş ve Washington Post'a konuşmuş. Kendine ve kişiliğine yakışan şeyler söylemiş Arenas.

Hep söyledim yine söylüyorum , her ne olursa olsun o tam anlamıyla bir kahraman.

***

Geçtiğimiz haftalarda Arenas'ın Washington D.C'deki Verizon Center'da yer alan soyunma odasındaki dolabında bulunan 4 adet boş tabancayla patlak veren olay araştırılmış , ve araştırma sonucunda Arenas'la Crittenton'un takım uçağında kumar oynayıp atıştıkları ve bu tartışmanın nihayetinde birbirlerine silah doğrulttukları ortaya çıkmıştı hatırlarsanız. Bunun üzerine NBA yönetimi her iki oyuncuya da sezon sonuna kadar maçlara çıkmama cezası vermişti.

Arenas verdiği demeçte fanlarına ve özellikle Washington'da yaşayan gençlere kötü örnek olduğunu ve onların güvenini kazanmak , onlarla yeniden iyi ilişkiler geliştirmek için çalışmalar yapacağını belirtmiş.

'' Bugünün dünyasında çocuklara şiddetten uzak durmayı anlatmanın , onları şiddetten uzak yetiştirmenin önemini daha iyi anlıyorum '' diyerek başlamış söze. '' Silahlar ve şiddet ciddi problemler , şakası olmayan şeyler. Bununla ilgili son haftalarda başıma ders niteliğinde şeyler geldi ve ne kadar kabahatli olduğumu daha iyi idrak ettim. Burada şiddetsiz bir yaşamla ilgili söylediklerim , D.C'de yaşayan ve örnek olmam gereken genç insanlara karşı yeniden güven kazanmamı sağlayacak ilk sözler. Nihayetinde bu bir günde gerçekleşebilecek bir şey değil , ve yalnızca ben insanlara ne kadar üzgün olduğumu ve bu hatalardan ders çıkardığımı ıspat edebildiğimde düzelecek bir şey. Ümit ediyorum ki ben bunu başarabilirsem beni örnek alan gençler de silahlar ve şiddetle ilgili yaptığım hatalardan bir ders çıkaracaklar ve kendileri bu hataları yapmayacaklar.''

Wizards koçu Flip Saunders'ın söyledikleri de Arenas'ı destekler nitelikte :




'' Gerçekten onu örnek alan insanlara ve çocuklara olan güvenini yeniden kazanmak istediyse , bu tip bir açıklamaya ihtiyaç duymuştur. Vicdanını rahatlatabilmesi için kalbinden geçen şeyleri söylemesi gerekiyordu. Onunla devamlı konuşuyorum , ve yaptığı hatanın ne kadar ciddi olduğunu anladığını düşünüyorum. O , insanlara - özellikle çocuklara - ne kadar hatalı olduğunu anlatmaya çalışıyor ve onlarla yeniden pozitif ilişkiler kurmaya çalışıyor.

Arenas Kasım ayında vefat eden takımın eski sahibi Abe Pollin'le ilgili de '' O bana , beni örnek alan insanlara karşı taşıdığım sorumluluğu aşılamıştı. Şimdi sorumluluğunu taşıdığım insanlara karşı yaptığım hatayı anlıyor ve o sorumluluğu yeniden anımsıyorum. Bundan kaçmayacağım , tam aksine daha da üzerine gidip telafi edecek ve gençlerin daha parlak bir geleceğe sahip olmaları adına onlara rehberlik edebilmek için elimden gelenin en iyisini yapacağım.''


Wizards'ın yıldızı Antawn Jamison da Arenas'a inanıyor : '' Kesinlikle yaptığı şeyden ötürü çok üzgün olduğunu düşünüyorum. Onu örnek alan insanlar karşısında düştüğü durum için fazlasıyla hayal kırıklığına uğramış durumda. Şimdi yeniden insanların güvenini yeniden kazanmaya ve onlara mümkün olduğunca hatalı olduğunu göstermeye çalışıyor. '' demiş ve şöyle devam etmiş : '' Bir hata yaptığını biliyor ve bunu telafi edebilir. O , böyle bir şey yapacak biri değil , kötü bir şey yaptı o kadar. ''



Bildiğiniz üzere Arenas çocuklara ve gençlere çok önem veriyor. 2006-07 sezonunda , Wizards'ın iç sahada oynadığı maçlarda attığı her sayı için farklı bölgelerdeki okullara 100'er dolar bağışlamıştı.

Arenas bu demecinde ayrıca bundan sonra hedefinin bu tip yardım çalışmalarına elinden geldiğince iştirak etmek ve çocukları karşılaştığı durumdan ve benzerlerinden korumak adına elinden gelen yardımı yapmak olduğunu da belirtti.

'' Her geçen gün kaybettiğim güveni yeniden ,adım adım kazanmak durumundayım. Yaptığım şey için bazı insanlar beni affetmeyebilir. Ama ben inanıyorum ki tek bir kişiye bile şiddetten uzak durabilmesi adına yardımcı olabilirsem kendi inandığım değerlere ve Abe Pollin'den bana miras kalan sorumluluk bilincine sahip çıkabilmiş olacağım. Bunun içinden elimden ne geliyorsa yapacağım. ''

***

Sana helal olsun Agent zero , ne diyeyim ki? O silahlar dolu da olsa canın sağolsun , Seviyoruz seni hem de çok.

Olur ya , kendisi de fena blogcudur , bakarsınız görür mörür , bizden söylemesi :

( We Love you Gilbert Arenas ! We'll always do ! )

Hiç yorum yok: