19 Ocak 2010 Salı

Marbury Çin yolcusu !



Oynadığı basketboldan çok , son dönemde yaptığı bilimum çılgınlıkla gündeme gelen Stephon Marbury'nin yeni adresi , tabir-i caizse dünyanın ta öbür ucu ; Çin !

Geçtiğimiz sezon Bonzi Wells'i kadrosunda bulunduran kuzey ekibi Shanxi'yle anlaştı Steph. Takımın resmi sitesinden yapılan açıklamaya göre 32 yaşındaki oyuncuyla anlaşma sağlandı ve gelecek hafta imza atılacak. Kulüp patronu Wang Xingjiang konuyla ilgili : '' Marbury'le anlaşma sebebimiz taraftarı yeniden salona çekmek ve sezonun kalan kısmında daha çok maç kazanabilmek '' açıklamasını yaptı.


2001 ve 2003 yıllarında All-Star seçilen Marbury , okyanusaşırı ülkelerden birinde forma giyen en büyük NBA oyuncusu (!) olmasını sağlayacak bu anlaşmayla ilgili : '' Bence bu eşsiz bir deneyim olacak benim için , Okyanusaşırı bir ülkede basketbol oynamak , yaşamak , benim için farklı bir mücadele olacak '' dedi.


İşin garip tarafı Marbury'nin NBA'de oynadığı son takım olan Celtics'in koçu Doc Rivers '' Bence onun NBA kariyeri bitmemişti. Bu yaz bir takımla anlaşacağını düşünüyordum. Muhtemelen oraya hala basketbol oynayabileceğini göstermeye gidiyor '' derken takımın yıldızlarından Ray Allen da '' Bence oraya gidip hala neler yapabileceğini gösterebilirse NBA'deki vakti hala dolmamış demektir. '' diyerek eski takım arkadaşına destek oldu. Samimi mi konuşuyorlar , yoksa teselli mi veriyorlar anlamadım.


17 takımlı ligde 15inci sırada bulunan Shanxi , geçtiğimiz yıl Bonzi Wells'i 2 ay boyunca tatilden dönmemesi sebebiyle kovmuştu. Bakalım Marbury Çin'de neler yapacak ? Merakla bekliyorum.

Hiç yorum yok: