22 Aralık 2009 Salı

Haftalık NBA değerlendirmesi ( 12-21 Aralık '09 )



Yoğun geçen bir haftanın sonrasında , ve yoğun geçmeye gebe bir haftanın öncesinde nihayet oturabildim klavyenin başına.


Hafta boyunca bloga post atmak suretiyle dile getirmesem de , olup biten her şeyi yine yıllardır olduğu gibi takip ettim , gerekli notlarımı aldım , resim arşivimi güncelledim , video linkleri rehberimi revize ettim falan filan .. Yani aslında NBA günlüğünü yine bir şekilde tutmuş bulundum ancak blogda uzun uzun yazıp paylaşmak için uygun zamanı ancak bulabildim.


Buyrunuz efendim ; 21numara.org saygıyla sunar. NBA'de geride kalan 1 haftayı değerlendiriyoruz :


Şampiyon yine zirvede !

Elbette Lakers'tan söz ediyorum , 22-4'lük dereceyle ligin tepesinde yine Lake Show var. Geçtiğimiz haftayı 4-1'le kapattılar. Bu sürecin kahramanı yine Kobe'ydi. Kırık bir parmak onu ne zaman durdurabildi ki ? Şut attığı elin işaret parmağının kırık olmasının , bir şutör guard'da oluşturduğu his kaybını kısa bir süreliğine tahayyül etmenizi rica ediyorum , sanırım yetecektir. İşin enteresan tarafı parmağın kırıldığı gün Bulls potasına 42 sayıyı gönderen Kobe'nin bu durumu çok da yadırgamadan '' Ben alışkınım kırık parmakla oynamaya '' türünde bir açıklama yapmasıydı. Biri bu adamı durdursun. Yo yo vazgeçtim , durdurmasın , başlı başına bir şovsun , yaşayan efsanesin Kobe. Şunca satır içerisinde geçtiğimiz hafta gösterdiği performansla kendisine iyiden iyiye ligin en iyi pivotu dedirten Gasol'den bahsetmek için bu kadar geciktim ya , hakikaten bir tanesin yani. Son detay Bynum'dan , genç pivot ligde bir rekoru kovalarcasına Nets maçında yalnızca 10 küsür dakika sahada kalabildi ve 6ıncı faülünü alarak diskalifiye oldu. Duyan da Nets'in süper pivotları var sanacak.


Celtics haftayı 21-5'le kapattı. Özel bir anekdotum yok onlarla ilgili , ancak Rasheed'in kendine hakim olması gerek. Hidayet'e sahtekar dedikten sonra geçtiğimiz hafta içerisinde yine bir hücum faül mevzusunda çılgına döndü ve oyundan ihraç edildi ; buyrunuz videosu :









NBA'e tahmin yapan kitle için '' Kara Cuma '' diye bir tabir vardır. Cuma geceleri bir şeyler hep ters gider NBA'de. Celtics cuma haricindeki günlerde 17-1 , Cuma günleri ise 3-4. Sanırım Cuma'nın uğursuzluğu en çok Celt'lere tezahür ediyor.


Magic'le devam ... Nelson yavaş yavaş dönecek , bunun haricinde üçlük sevdası devam ediyor Magic'in. Lewis , Carter , Pietrus , Barnes , Redick ... Çemberi gören üçlüğü gönderiyor , pek hayır görmüyorum bu işin sonunu. Howard'ı daha efektif kullanmaları gerek , bu hususta da Gortat ve Bass'tan daha fazla katkı gerekiyor. 20-7'lik yüzdeyle Hawks'ın bir galibiyet üstündeler Güneydoğu konferansında.


Hawks bu sezon tartışmasız ligin en büyük çıkışı gösteren takımı. Tamam , yıllardır süregelen bir gelişim ve vaad edilen pozitif bir istikbal var , eyvallah. Ancak merdivenleri standart sıçramalarla adım adım çıkan bir çekirgenin bir anda bu denli sıçraması şüphesiz ligin en büyük değişimlerinden biri. 1 yıl sonra göreceğimi düşündüğüm Hawks'ı izliyorum bu sezon. Ligin en iyi savunma yapan ekiplerinden biriydiler geçen yıl , bu yıl hücuma daha fazla önem veriyorlar ve bunun meyvesini de fazlasıyla yiyorlar. Magic'in hemen ensesindeler , bana sorarsanız geçecekler de.

Mavericks 20-8'le yola devam ediyor. Geçtiğimiz hafta Rockets'la oynanan teksas derbisinde Nowitzki'yle Landry fena çarpıştılar. Landry'nin üç dişi olay anında kırıldı ve Dirk'ün koluna baya baya bir saplanadurdu. Nowitzki'siz devam ettikleri bu maçı uzatmalarda Rockets'a verdiler. Bunun haricinde yine Dirk'süz oynadıkları Cavs maçı dahil 4 maçta da fire yok. Buyrun , Landry'le Nowitzki'nin pozisyonu hemen aşağıdaki videoda. Hakikaten kötü yahu , Landry'nin 3 dişinin birden kırıldığı bir pozisyonun ardından tık dememesi de şaşırtıcı. Üstüne üstelik bu adamın ilk vakası da değil bu ; Nisan 08'de idmanda Mutombo'dan yediği bir dirsek sol ön dişlerinden birine mal olmuştu. Aynı diş aynı ayın 24'ünde bir play-off maçında Boozer tarafından kırıldı , ve şimdi de bu vaka. Landry alışmış olmalı , bu geceki maç için '' Bir şeyim yok yaa amma abartıyorsunuz , oynarız evelallah '' türünde bir açıklama yaptı.







Suns bu sıralamada burada olmayı iç saha performansına borçlu olmalı. Son Cavs maçı dışında 10'da 10 gidiyorlardı Arizona'da. Cavaliers dün seriyi bozmayı başardı. Nash , Amare , Hill ve arkadaşları saha içinde olduğu kadar saha dışında da baya bir eğleniyorlar. Buyrun size takım içinden samimi görüntüler , Suns korosunun ağzından All Night Long :








Cavaliers Mavericks hezimetinin ardından Arizona'da kurdele kesti ve hatayı telafi etmeyi başardı. Bu iki maç dışında geride kalan hafta içerisinde oynadıkları 4 maçı da kazanmayı başardılar.

İşte bu haftanın anket sorusu ; hangisi daha iyi ? Mavericks ? Nuggets ? Nasıl ama , güzel soru değil mi? En azından ben bir cevap bulamadım. Ancak Billups olmadan bu takımın işi çok zor söyleyeyim. Ligin sayı kralı Melo bu sezon beşinci defa 40 ve üzeri sayı üretti bu hafta , hele son Grizzlies maçının son çeyreğini görmeliydiniz. Bu kahraman daha ne yapsın ? Hafta 3 seri galibiyetle iyi başladı , ancak Billups sakatlanıp gidince işler karıştı. Son iki maçta deplasmanda Hornets'a ve Grizzlies'e kaybettiler. Acilen dön adamım.

Billups demişken , bugün konyalıportlandlılar blogunda gördüm. Bizim '' Günde 2 bardak süt '' kampanyasına benzer bir şey Amerika'da da var ve NBA oyuncularını figür olarak kullanıp çocukları süt içmeye teşvik etmeye çalışıyorlar. Allah aşkına KP'deki gibi aynı soruyu ben de sorarım, şu resme bakıp süt içmek isteyen çocuk var mıdır yahu ? :)




Ben yokluk içinde varlık diye buna derim işte ! Rockets'e biri bütün sezon Yao ve T-Mac olmadan oynayacaksın dese herhalde baya sağlam bir küfür yerdi. Düşünsenize Magic'e Howard ve Carter olmadan oynayacaksın dediğinizi ?! Ya da Raptors'a Bosh ve Hidayet olmadan ...Bu uğursuzluk bu adamların da Adelman'ın da umrunda değil. 16-11'le Spurs'ün hemen ensesindeler. Ariza-Brooks-Battier ve Scola , her biri çok iyi ancak Scola bir başka, bu haftanın köşe kahramanı işte bu adam. Toronto deplasmanındaki 101-88'lik facia ve zoraki Nuggets zayiatı dışında gayet iyi bir hafta geçirdiler. Rockets'ın umuttan öte takdire şayan bir mücadelesi var ve bu onlara yetiyor.


Acı gerçekler ... Geçen haftaki değerlendirmede Oden'in sezonu kapatışına değinmiştik. 17-12'yle Kuzeybatının ikinci sırasındaki Blazers'tan gelecek hafta söz ederken üçüncü sırada diye söz edeceğiz sanırım. Kötüye doğru gidişe rağmen 5 maçtan 3 galibiyet çıkardılar. Heat ve Suns maçları önemliydi ancak diğer 3 maç alarm sinyallerini net bir biçimde gösterdi bizlere. Blazers cephesinde dikkat çeken şey Miller'ın takas edilme olasılığı ve yine aradan çıkarılmak istenen Bayless'in beni bırakmayın der gibi oynamaya başlaması. Geçenlerde hangi dağda kurt öldü bilemiyorum ama 29 sayı atarak Heat deplasmanında Wade'in ve arkadaşlarının bileğini bükmelerinde baş rolü oynadı. Blazers'da bir değişim olur gibi sezon içerisinde ya , dur bakalım. Manzara iyi ama gidişat pek de parlak değil.


Ligin en iyi iç saha takımlarından biri daha. Deplasmanda mı ? Kayıplar ! İçeride Lakers'ı deviren Jazz bir sonraki maçta Wolves'a gene kaybetti. Jazz de olmasa Wolves'un karnesi bitikti zaten bu yıl. Neyse , sonra bir Hawks deplasmanı oynadılar ki evlere şenlik. Maçın ilk yarısı 44-33 bitti o kadar söylüyorum. Haliyle kaybettiler. Magic deplasmanı da hakeza öyle , Nets ve Bobcats'i deplasmanda geçmeleri iyiydi. Buna rağmen nihayetinde 5-8'lik deplasman karnesi play-off için düşündürücü.

Spurs ve Duncan 15-10'la devam ediyor. Duncan Duncan Duncan ... Şöyle söyleyeyim , top çalma haricinde takımın her alanda istatistik lideri kendisi. 19.7 sayı - 3.3 assist - 10.5 ribaund - 2.1 blok - %55 şut yüzdesi... İç sahada da 12-4'ler. Çarklar dönedursun , play-off'ta görüşürüz.

CP3 , onu izlemek büyük bir keyif. 12-14'lük Hornets için aynı şeyi söyleyemeyeceğim. Arada bir parlayan Stojakovic'in istikrarı ve Okafor'un daha domine oynaması şart. CP3 daha ne yapsın ?

Grizzlies'in Mavericks ve Cleveland'ın ardından son kurbanı Nuggets oldu. Mayo ve Gay'e diyecek hiç bir sözüm yok ancak o kimselerin kolaykolay sevmediği Randolph var ya , Nuggets'i tek başına yıktı resmen. 32 sayı 24 ribaund nedir yahu ?!

Fifty-Fifty. 13-13 , deplasmanda 6-6. Thunder kararlı , thunder dinamik ,Durant inanılmaz. Onun 20 sayının altında kaldığı 5 maçı da kaybettiler , sırf bu detay bile yeter Thunder'ın numarasını çözmeye. Yine de beklenenden çok daha iyiler. Umarım bir kaç sezon içerisinde gelişimleri Hawks'ınki kadar hızlı olur. Bunu gerçekten isterim.


Biraz mola , birazdan devam.

Hiç yorum yok: