20 Mayıs 2008 Salı

Başka bahar ?



Galatasaray'ın ardından Efes Pilsen de bugün oynadığı Fenerbahçe Ülker maçını kaybederek şampiyonluk yarışına veda etti. Şimdi geriye sadece 3 takım kaldı şampiyonluk için ; Fenerbahçe Ülker , Türk Telekom ve Beşiktaş Cola Turka.

95-96 sezonundan beri 12 yıldır aralıksız TBL finali oynayan Efes , bu kez bu geleneğini sürdüremedi ve Fenerbahçe Ülker'e peş peşe 10'uncu kez kaybederek şampiyonluk umudunu başka bahara erteledi.

Açıkçası benim kafamda bu '' başka bahar '' biraz şüpheli.

Yıllar yılı Türk Basketboluna lokomotiflik eden Efes Pilsen'in bu sezon itibarıyle eriyip gidişine şahit olmak üzüntü verici.

Pek aklım ermez siyasete , devlet işlerine. Ancak bildiğim kadarıyla yeni yasalar Tütün ve Alkol üreticisi firmaların spor , sanat gibi faaliyetlere harcadığı parayı eskisi gibi vergiden düşmelerine izin vermiyor. Ya da çok ufak bir kısmını düşmelerine müsade ediyor. Bu durum Efes Pilsen Basketbolunun kapanması ya da yüksek ihtimalle küçülmesi anlamına gelebilir.

Daha önceden altyapının kapanmanın eşiğinden döndüğünü duymuştum. Bu sezon itibarıyle de Blatt'ın gidişi , yabancılar sorunu derken Efes Pilsen'in incelmeye yüz tutmuş ipi iyiden iyiye kopma noktasına geldi.

Yıllar yılı Türk Basketboluna nice zaferler kazandırmış Efes Pilsen , bu sezonu hiç bir kulvarda kupa kaldıramadan kapattı.
Efes'in kendi bünyesinde meydana gelecek gelişmeler gelecek sezonlarda bize neler gösterecek bilemiyorum ama , ezeli rakibi Ülker'in devamı niteliğindeki Fenerbahçe Ülker'e 10 maç peşpeşe yenilmiş bir Efes'ten artık pek de bir şey beklemiyorum ben.

Şu ahval ve şeraitte Efes'e büyük takım gözüyle bakıp , büyük takım muamelesi yapamıyorum. Benim perspektifimde Fenerbahçe Ülker bugün ezeli rakibinden ziyade , ortalama bir TBL takımını yenmiştir. Zaten maçta da öyle derbi , büyük maç , ölüm kalım havası yoktu. Efes'li oyuncuların her birinde tüm bu olumsuz gelişmelerin getirdiği kasvet fazlasıyla hakim gibi gözüküyor.

Korkarım Efes Pilsen gelecek sezon itibarıyle geçici ya da kalıcı bir küçülmeye gitmek adına bir adım ve hatta adımlar atacak.

Yeni yıldızlar , yeni ekoller kazanan ligimiz , korkarım bu kez en parlak yıldızlarından birinin sönüşüne ( ve hatta kayışına ) şahit oluyor.

Sevgi ve hoşgörüyle kalın
Ahmet M.SUBAŞI
BasketbolTurkiye.com kurucusu & Basketbol yazarı

Hiç yorum yok: