5 Mart 2013 Salı

Julien ''Handles'' Newman



Julien ''Handles'' Newman, yalnızca 11 yaşında ve 1.34 boyunda olmasına rağmen şimdiden tüm Amerika'da nam salmış durumda. Geçtiğimiz hafta ülkenin saygın gazetelerinden birine haber olan Newman'ın şöhreti o günden bugüne giderek artmaya devam ediyor. Küçük yıldız en son ünlü şovmen Conan O'Brien'ın programına konuk oldu. Stüdyoya getirilen portatif potada da maharetlerini göstermekten geri durmadı.

1.34 cm. uzunlığındaki Newman henüz 11 yaşında olmasına ve 5'inci sınıfa gitmesine rağmen, boy uzunluğu 1.75 cm. ile 2.05 cm. arasında değişen oyuncuların yer aldığı lise kadrosunda yer alıyor ve takımının 21-6'lık derecesinde, özellikle sayı ve assist alanlarında üstlendiği lider rolüyle önemli  pay sahibi. Kendi yaş grubunda tüm Amerika'da ikinci, Florida eyaletinde ilk sırada. Top hakimiyeti sebebiyle henüz bu yaşta edindiği Handles lakabı şimdiden üzerine yapışmış durumda. Bir çok otoriteye göre ileride bir NBA yıldızı olamaması için şimdilik hiç bir sebep yok.

Ben de farklı düşünmüyorum. Oyun kurucu pozisyonunda oynuyor olmasının ve kendinden yaşça çok büyük kişilerle aynı klasmanda maçlara çıkıyor olmasının altyapısal perspektifte çok doğru manevralar olduğunu ve Newman'ı lise çağına geldiğinde ülke çapında bir yıldız olabileceğini söylemek gayet mümkün.

Newman kısa, çok hızlı, çevik ve dayanıklı. Bu kombinasyon bana Allen Iverson'ı hatırlatıyor. Neyse ki küçük devimizin idolleri Chris Paul ve Kobe Bryant. Fizik olarak Iverson'a çektiği kadar mental anlamda da bu ikisinden birine çekerse belki bir 7-8 yıl sonra bana bu postun linkini verdirip ''ben demiştim'' dedirtebilir.

Hiç yorum yok: