31 Ekim 2009 Cumartesi

Günün tahminleri ( 31 Ekim '09 )




Bu gece yine malum iş seyahatlerim sebebiyle Bakü'de olacağım Buralarda olabilir miyim bilemiyorum , pickleri erkenden verelim , akşam olur da gelebilirsek özellere de bakarız


Kings @ Spurs

Açılan sınıra şaştım kaldım. Yani tamam Spurs favori , bu sezon hücum kanallarındaki çeşitlilik ve alternatiflerle de önemli skor gücüne sahip bir takım. Ama öyle ahım şahım skor üreten , deli gibi saldıran bir takım değil. Tam aksine yıllar yılı oturmuş bir sistemin üzerinde tıkır tıkır işleyen , yerli yerinde derli toplu bir takım. Daha da güzeli , rakibe göre oynayan değil , rakibi kendine göre oynatan bir takım. Yani hükmeden , baskın takım.
Bu gece bariz favori gösterilmişler Kings karşısında. 15.5'luk handikap da şaşırtıcı bir barem , ama dün geceki maçta Bulls'un Celtics karşısında pütür pütür dökülüşüne şahit olduktan sonra olmaz diyemiyor insan hiç bir sınır için. Kaldı ki belli bir farktan sonra taktik faüldü salıvermeydi derken fark açılıyor ve dramatik şekilde bitebiliyor maçlar bahisçiler için. O yüzden maça da handikabına da pek bulaşmıyorum. Ama gene de handikabın fazla ve dengesiz verildiğine değinmek isterim.
Maçın sınırı 199.5'tu , normal dedim. Herhalde 104-93 gibi bir skorun totalidir bu diye düşündüm ama maçla ilgili diğer bahisleri incelerken Spurs'e 108 açıldığını farkettim.

Rakip Kings olsa da , savunma anlayışlı , yerleşik ve derli toplu hücum yapan Spurs için bu rakam çok fazla. Periyot başına 27 sayı üretmeleri gerekiyor.

İstatistiki bilgi olarak da takımların bu sezon oynadığı maçları yazıyorum :

Spurs 113 - 96 Hornets
Spurs 85 - 92 Bulls

Kings 89 - 102 Thunder
Kings 92 - 97 Hornets


Preseason'daki istatistiklerde de Spurs'ün 6 maçta yalnızca 2 defa sınırı geçtiği gözüküyor , ancak ben Preseason'u pek dikkate almıyorum. Neticede dene-yanıl türü maçlar oynanıyor preseason zamanı.

Esas dikkat çekici unsur şu : İki takım arasında oynanan son 10 maçta Spurs bu sınırı yalnızca bir defa geçebilmiş.

Evet, manzara ortada. Spurs iç sahada iyi hücum ediyor , iyi de savunma yapıyor. Bu maçı rahatlıkla koparabilecekleri , ilk yarı için açılan 8'lik handikap bareminden de anlaşılabiliyor zaten. Koparsa rotasyon artar ve önemli oyuncular kenara gelebilir diye düşünüyorum. Orta tempoda sakin bir maç olur , totali over olur mu bilemiyorum ancak Spurs under'da kalır gibime geliyor.

Dediğim gibi , 105-92 civarı bir skor bekliyorum şahsen.


Pick : Spurs under 108
Stake : 8


Sixers @ Knicks

Bir başka şaşırtıcı sınır. Sixers Doğu'da oldukça iddialı çizgisini sürdürürken ,bütün yaz 2010 hayalleriyle adeta armut toplayan Knicks bu hımbıl ve kısır sürecin ceremesini çekmeye başladı bile. Dün gece Bobcats'e 3 periyot boyunca ezildiler , son periyot müthiş bir geri dönüş yapıp maçı 2 defa uzatmayı başardılar ( ki o da çok enteresan 2 üçlükle oldu ) ancak yine de uzatmalarda kaybettiler. Bir hayli yoruldular vesselam. Daha da önemlisi ligin en beter takımı görünümündeki Bobcats'e yenildiler. Takım mental ve fiziksel olarak pek iyi durumda değil.

Hemen hemen 24 saat sonra Phila'yı ağırlayacaklar evlerinde.

Sixers dün gece Bucks'ı rahat geçti. Şimdi bir diğer Doğu takımını avlamanın peşindeler. Knicks onlar için kolay lokma olmalı , eğer büyük hedefler güdüyorlarsa. Bu maç onlar için 82 maç içinde öyle kolaylıkla kazanılıp geçilmesi gereken maçlardan biri hüviyetinde olmalı. Doğu'da son 2-3 sıradan play-off kovalayan bir takım için , 2010 hayalleriyle iyice zıvanadan çıkmış bir Knicks'i geçmek çocuk oyuncağı olmalı. Kaybettiklerini düşünemiyorum , neresinden bakarsam bakayım Sixers'ın alması gerekiyor. Ancak burası NBA ve daha yolun başındayız. Bir yere kadar güvenebiliriz takımlara.

Gene de ne olursa olsun , Knicks'i geçeceğini düşünüyorum Sixers'ın rahat bir şekilde.

Skor üretmekte çok zorlanıyor Knicks. Run & Gun'ın yanından bile geçmeleri zor şu halleriyle. Sixers'ın etkili boya alan savunmasına karşı set hücumu yapmak zorunda kalırlarsa zaten iyice dökülürler. Sixers da rakibi kontrollü oyunuyla buna zorlayacaktır diye düşünüyorum. Bu da Knicks'i hücumda zorlayabilir. Şahsen dün 2 defa uzayan maçta , Bobcats gibi bir takıma 2 uzatmaya rağmen 100 sayı atabilmiş bir Knicks'in , bugün Sixers'a 103 sayı atmasını da pek imkan dahilinde görmüyorum.

Sixers 101-95 gibi bir skorla kazanır diyorum. Hatta daha düşük bir skor dahi gelebilir yüzdeler çok yüksek olmazsa.
Deplasman takımlarına - hcp almayı pek sevmem , yüksek orandan ML iyidir.

Pick : Sixers ML
Stake : 8

Pick : Knicks under 102
Stake : 7

Mavericks @ Clippers


Çok detaya girmek istemiyorum. Clippers iyi başlamadı. Dün gece Jazz'e farklı kaybettiler. Mavericks ise Wizards yenilgisini Staples Center'da Lakers'ı ezerek telafi etti.

Clippers evine döndü bugün. Mavericks ise Los Angeles'da konakladı. Keza Staples Center'da peşpeşe ikinci maçlarını oynayacaklar bu gece.

Melekler şehrinin '' Şampiyon '' sıfatlı birinci takımını yenen Mavericks'in , şehrin ikinci takımı konumundaki Clippers karşısında da pek zorlanmayacağını düşünüyorum. Nowitzki - Marion - Kidd- Terry gibi oyunculara entegre ekip , koç Carlislie komutasında Clippers engelini aşmaya bir hayli yakın.

Staples'ta dün gece aldıkları galibiyet büyük moral ve özgüven vermiş olmalı Mavs'e. Lakers'ı 80 sayıda tutup 94 atarak yenmek şampiyonluk yolunda büyük moral kaynağı.

Maçı rahat kazanmış olmaları ve herhangi bir yolculuk yapmadan iyi dinlenerek maça çıkacak olmaları ibreyi Mavericks tarafına çeviriyor. Bu gece de kazanarak uçağa çift LA galibiyetiyle binerler diye düşünüyorum.

Deplasmanda hcp almıyorum favori takımlara. Ama yine de geleceğini düşünüyorum -4'lük hcp'nin.


Pick : Mavericks ML
Stake : 7


NBA Sezon Başarı ortalamam:
Toplam : 5
W:3
L:2

Hiç yorum yok: