9 Ocak 2009 Cuma

Cavaliers vs. Celtics !



Bu gece şenlik var !

Ben mi çok abartıyorum yoksa hakikaten öyle mi bilemiyorum ama bence bu haftasonu oynanacak tüm basketbol maçları arasında en muhteşemi bu olsa gerek.

Şahsen bir NBA final serisi maçını izleyecek biri kadar heyecanlıyım.

Bilmeyenler için söyleyeyim , bu sezon Cavaliers'ın iç saha performansı 18-0 ! Evet Quicken Loans Arena'da oynadıkları 18 maçın tamamını kazandılar ve bu gece karşılarında ligin son şampiyonu var.

Erken ( Doğu ) final desek fazla abartmış olmayız sanırım.

Maçı enteresan ve güzel kılacak detay sadece Cavs'ın iç sahadaki namağlupluğu değil. Ligin son şampiyonu Celtics de kötü günler geçiriyor. Son 8 maçta 6 mağlubiyet aldılar yanlış hatırlamıyorsam. Bir şekilde toparlanmaları , yeniden ayağa kalkmaları gerekiyor.

İşte bu maç , bu kapışma biçilmiş kaftan. Bir taraf '' Ben şampiyonum , bunu herkese bir kez daha göstereceğim '' demek için , diğer taraf '' Evimde şampiyonunu da kralını da tanımam '' demek için sahaya çıkıyor.

Benim favorim Celtics.

Bu tam bir psikolojik harp olacak bana sorarsanız ve bu harbi kazanan Celtics olacak. Keza rüzgar bu defa deplasmanda olmalarına rağmen onların arkasında olacak.

18 maçlık bir seriyi , Celtics gibi bir takım karşısında muhafaza etmek çok ama çok zor. Bunun ağırlığını kaldırabilmek için çok iyi bir takım olmak yetmez , çelikten sinirler lazım olsa gerek. Bu tip serilerde kazanılan her maç coşku verdiği kadar endişe ve stres de oluşturur. Keza siz yendikçe beklentiler artacak , fazlası istenecek. Daha da önemlisi siz bunu isteyeceksiniz. Bunun oluşturduğu ağırlıkla başa çıkmak hakikaten her babayiğidin harcı değil.

Öte yandan Celtics cephesinde ise büyük bir hırs ve kazanma arzusu yer alacak. Cleveland'ı neredeyse All-Star arasına kadar kimsenin yenemediği bir sahada yenmek ve siftahı yapmak isteyecekler. Bu onların yeniden Doğu'nun ve NBA'in en iyisi olduklarını göstermeleri için eşsiz bir fırsat.

Eminim Celtics'ten herhangi birine Allah bir şekilde '' NBA'den bir takım seçin , onları yenmenizi sağlayacağım '' diye bir müjde verse kesinlikle Cavaliers diyecektir. Bunu bugün NBA'de hangi takıma sorarsanız sorun aynı cevabı alırsınız , en azından Doğu konferansında.

Celtics bu lütufla karşı karşıya. Kesinlikle geri tepmezler diye düşünüyorum.

Bir serinin bozulmasının bir takımı nasıl sekteye uğratacağını onlar 19 galibiyetin sonunda Lakers'a kaybettikleri günden bilirler. Aynı günden bunun nasıl bir coşku olduğunu da bilirler. Bu hezimeti en büyük rakiplerine yaşatıp o coşkuyla yeniden en iyi olduklarını göstermek isteyeceklerdir. Boston da yenemezse kim yener bunları bilmiyorum , daha da açık ifade edemem herhalde.

Cavaliers'da sakat Ilgauskas'ın yerine Ben Wallace'un ilk beş çıkması enteresan bir detay olarak gözüme takıldı. Bu zaten savunmaların harikulade konuşacağı bu maçta daha fazla savunma anlamına geliyor. Ben Wallace'u hepimiz tanıyoruz artık.

KG - Perk ikilisine Varejao - Wallace ikilisi karşılık verecek. Dört oyuncu da sert savunmalarıyla tanınan isimler. Enteresan bir mücadele olacak.

Maçla ilgili söylenecek çok şey var , ancak vakit daha fazla da uzatmak istemiyorum. Koltuğunuza kurulun , çıtır çereziniz kolanız battaniyeniz her bir şeyiniz yanı başınızda olsun ve gözlerinizi bir an bile ekrandan ayırmayın.

Şahsen ben öyle yapacağım.

Maç 03:00'te NTVSpor'da canlı !

Şimdiden iyi seyirler.

Hiç yorum yok: