21 Nisan 2012 Cumartesi

Basketbrawl



Allen Iverson'la ilgili bir belgesel izlerken aklıma NBA'in efsane draft'lerinden 1996 NBA Draftı (ki bence bir belgesel konusu da budur) geldi.Son sırasına kadar şöyle bir göz attım ve Ülkerspor'un (Fenerbahçe'yle birleşmeden önce) kadrolarından aklımda kalan iki isim gördüm ; Eftihimos Rentzias ve Joseph Blair. Bir de Efes'le izlediğimiz Marcus Brown var tabi. Üçünü de dün gibi hatırlıyorum.

Her neyse,neden sonra vikipedia'yı kurcalarken Joseph Blair ismine şöyle bir tıklayasım geldi ve bu olaya rastladım.

Detaylı bir videosunu henüz bulabilmiş değilim ancak bu kısa videoda da olayın ne şekilde olduğu görülebiliyor aslında.

Bu '74 model kocaoğlan,2008'de Rusya Ligi'nde top koştururken, Saint Petersburg - Lokomotiv maçı esnasında bir kavga çıkarıyor.Anladığım kadarıyla takımlar zaten gergin,patlamaya hazır bomba gibi.Pimi de Blair çekiyor.

Bu kavga sonucunda tam 16 kişi oyundan diskalifiye ediliyor ve maç 4'e 4 devam etmek durumunda kalıyor.Bunu hiç düşünmemiştim.Mesela futbolda 5'inci kırmızı kartı görüp 6 kişi kaldığınız an maçı hükmen kaybedersiniz ancak basketbolda demek ki böyle bir şey yok.Oyunun kuralı olan 5'e 5 oynanır maddesi böyle istisnai bir sebepten geçerliliğini kaybettiğinde dahi maç tatil edilmiyor.Ya da Rus hakemlerde sıkıntı var bilemiyorum ancak bu maç 4'e 4 ve devamında da 3'e 3 devam edip tamamlanmış.

Blair zannediyorum şimdi emekli olmuştur.Biz onu bonus saçlarıyla 2002-03 sezonunda Euroleague'in normal sezon MVP'si olmasıyla hatırlıyoruz ancak görünen o ki Blair kariyerinin sonlarına doğru saçları kazıtıp inceden devreleri yakmış.

Bu da rast geldiğim güzel bir anekdot oldu,paylaşayım istedim.

Herkese iyi geceler,iyi pazarlar.

Hiç yorum yok: